Leverans

Det är viktigt för oss att du alltid får en trevlig upplevelse när du handlar hos Masai.
Därför anstränger vi oss för att behandla, packa och leverera din beställning direkt så att du får dina nya kläder från Masai så snabbt som möjligt.

Leveranstid

När du har genomfört ett köp i vår webbshop tar det ungefär 2-4 vardagar innan du får dina varor. Beställer du innan klockan 12 på vardagar försöker vi behandla, packa och skicka din beställning till dig samma dag.

I dagsläget levererar vi endast till adresser i Sverige.

Fraktkostnad

När du handlar på Masai.se får du gratis frakt och gratis retur. 


Du kan välja mellan tre leveransmöjligheter:

1) Leverans med Schenker till den adress du anger i beställningen.

2) Leverans till Schenkers närmaste utlämningsställe. Du får då ett sms när beställningen kan hämtas.

3) Leverans till närmaste Masai-butik (inte Masai-återförsäljare – endast egna butiker). Butiken kontaktar dig via telefon när ditt paket har kommit. Glöm inte att ta med ID-kort och beställningsbekräftelsen när du hämtar paketet.

Du har 14 dagar på dig att hämta din beställning, därefter returneras den automatiskt till vårt lager igen. Leverans till butik kan ske till en av följande butiker (inte Masai-återförsäljare – endast egna butiker): Se alla Masai-butikerna i Sverige här.

Allt i ett paket

Som utgångspunkt skickar vi hela beställningen i ett och samma paket. Om vi skulle behöva dela upp leveransen i flera paket kontaktar vi dig först.

Kvitto

När din beställning har skickats får du ett mejl från oss med en beställningsbekräftelse. Det mejlet gäller även som kvitto.

Följ din beställning

Du kan följa din beställning genom att använda den spårningslänk som du får i beställningsbekräftelsen och information om att din beställning är på väg. Tänk dock på att det kan ta upp till 24 timmar från det att du mottog länken tills den är aktiv på transportörens webbplats.

Du kan även kontrollera din beställningsstatus och hitta spårningsinformation på vår webbplats. Om du har ett konto hos oss loggar du bara in och tittar under 'Beställningar' där all information finns. Om du inte har ett Masai-konto kan du använda funktionen 'Kontrollera din beställning'.

 

Behöver du hjälp?

Du är självklart välkommen till att kontakta oss, om du behöver hjälp.

Tack för att du handlar på Masai!




Vänligen notera: Vi på Masai reserverar oss för eventuella stavfel, prisändringar, hög arbetsbelastning och lagerfel.