Betalningsvillkor
HÀr kan du lÀsa om vÄra betalningsmedel och villkor.
MasterCard
Visa
PayPal
Klarna (faktura)
Betalar du med kreditkort ombeds du ange kortets kontrollsiffror. Du hittar de tre siffrorna pÄ baksidan av kreditkortet. Kontrollsiffrorna Àr nödvÀndiga för att betalningen ska kunna genomföras och för att upprÀtthÄlla en hög sÀkerhetsnivÄ. Det kan Àven finnas andra motsvarande sÀkerhetsÄtgÀrder.
NÀr din vara lÀmnar vÄrt lager för att levereras, dras din betalning enligt vald betaltjÀnst.
Alla angivna priser för varor, leveransomkostnader och andra omkostnader Àr inklusive skatter, moms och avgifter.
Omkostnader gÀllande leverans, frakt eller porto kan variera och lÀggs till för varje bestÀllning.
TÀnk pÄ att om du byter leveransland kan det pÄverka pris och leveranskostnader för din bestÀllning.
Priserna pÄ webbplatsen visas i den valuta som gÀller för ditt land. AnvÀnd funktionen VÀlja land högst upp pÄ webbplatsen om du vill Àndra ditt val av land. Din leveransadress avgör vilken valuta du blir debiterad i.
TÀnk pÄ att Àndringen av land dit leveransen ska ske kan pÄverka pris och leveranskostnader.
Varor levereras till den adress som anges vid bestÀllningen. Vi levererar bara till privat- och företagsadresser, inte till postboxar.
Din vara levereras veckodagar mÄndag till fredag. Tidpunkten för leverans beror pÄ vilken transportmetod som anvÀnds.
Du mÄste kvittera för varorna vid mottagandet. Det behöver nödvÀndigtvis inte vara du som kvitterar. Personer pÄ leveransadressen (exempelvis en familjemedlem, en vÀn, en receptionist) kan alltsÄ kvittera mottagandet med bindande verkan för dig.
VÄr leverantör gör minst tvÄ leveransförsök. Vid varje leveransförsök lÀmnar transportören ett kvitto som informerar dig om detaljerna för nÀsta leveransförsök och eventuell möjlighet att hÀmta varorna sjÀlv. Transportören förvarar vanligtvis varorna upp till sju dagar innan de skickas i retur till oss som icke-levererat. TÀnk pÄ att transportören Àven kan leverera till din granne om du har godkÀnt detta och omstÀndigheterna tillÄter.
TÀnk pÄ att du ansvarar för varan efter leverans. Ser förpackningen ut att vara skadad bör du inte ta emot varan. Vill du klaga över eventuella fel och brister ska du informera oss om det, lÀs mer under "Varor med fel och brister".
Du kan följa din bestÀllning genom att anvÀnda den spÄrningslÀnk som du fÄr i bestÀllningsbekrÀftelsen och information om att din bestÀllning Àr pÄ vÀg. TÀnk dock pÄ att det kan ta upp till 24 timmar frÄn det att du mottog lÀnken tills den Àr aktiv pÄ transportörens webbplats.
Du kan Àven kontrollera din bestÀllningsstatus och hitta spÄrningsinformation pÄ vÄr webbplats. Om du har ett konto hos oss loggar du bara in och tittar under 'BestÀllningar' dÀr all information finns. Om du inte har ett Masai-konto kan du anvÀnda funktionen 'SpÄra bestÀllning'.